Asamblaj de succes

Scris la 3 martie 2014 in Povesti despre vin | Niciun comentariu

….Ei, cum ar fi ca patru zile legate într-un noiembrie viitor, România să fie gazda celei mai mari și importante Conferințe a Comunicatorilor de Vin din lume?
….#DWCCDigital Wine Communications Conference este un concept realizat de către trei oameni (Gabriella Reynes Opaz, Robert McIntosh şi Ryan Opaz.), care strânge odată pe an, într-o țară pe care o decid împreună, cei mai cunoscuți scriitori despre vin, Master of Wine, editori de reviste de specialitate, bloggeri și diversi apropiați ai vinului. Dacă în urmă cu șase ani,  la startul conceptului, au reunit doar 38 de oameni, iata că la ultima întâlnire din Spania, au fost peste 290. De data asta, printre participanții “clasici” aflandu-se și importatori, mulți oameni de presă, enologi, critici de vin sau reprezentanți ai agențiilor de enoturism. Așa am cunoscut o comunitate de oameni terbil de dedicați vinului și care fiecare, acolo de unde vine, este un formator de opinie, fie că e din Polonia, SUA, Canada, Portugalia, Spania, Slovacia, Serbia, Hong-Kong, Ungaria, Belgia, Franța, Italia, Finlanda, Germania, Suedia și Dumnezeu mai știe de unde, că n-am reușit să vorbesc cu toti. Toată mulțimea asta de oameni degustă vinurile și vizitează cramele țării gazdă, stabilesc contacte și scriu în mediile lor despre ce-au văzut și ce-au băut, cât și depre locurile frumoase ale țării respective.
….Paralel, s-a format un grup de Wine Lovers, la care m-am alăturat și eu anul trecut. Scrierile și reportajele despre conferința din Rioja se posteaza și acum, la mai bine de 4 luni de la terminarea evenimentului.
….Pentru mine, în afara excursiei, a degustărilor, a cunoașterii vinurilor locale, a oamenilor prezenți acolo, ceea ce a contat mult, a fost modul și stilul diferit despre cum se comunică despre vin, față de ceea ce se întâmplă la noi. Diverși vorbitori, cu ani de zile experiență în presă și cu blogguri de pe vremea inventării internetului, au o altă abordare și merita împărtășită: comunicatorii de vin trebuie să ajute în mod obiectiv vânzarea vinului.
….În noiembrie anul trecut, unul din organizatorii #DWCC ne-a vizitat cu ocazia Premiilor de Excelență Vinul.ro. L-am avut oaspete și coleg de comisie pe Ryan Opaz, iar într-una din seri nu m-am putut abține să-l întreb: cum ar fi ca România să devină o posibilă gazda a acestei conferințe?  Ce ne trebuie ca să facem mai bine cunoscut vinul românesc, soiurile și nu în ultimul rând România pe harta vinului? American fiind, Ryan nu a ezitat să răspundă simplu, sec și foarte sincer: aveți crame constituite în asociații puternice? Esti sigur că ele au nevoie de promovare internatională? Puteți gestiona organizatoric și logistic 300 de iubitori de vin pentru 4 zile? Și mai ales, ești convins că vreți asta? Mi-au ramas în minte întrebările lui până azi și mă întreb dacă nu cumva m-a mâncat unde nu trebuie, pentru că la câteva zile după ce a ajuns acasă (în Porto), Ryan mi-a scris, întrebându-mă foarte serios: te-ai mai gândit la ce m-ai întrebat?
….Cum pentru 2014 zarurile au fost aruncate pentruorganizarea ediției la Montreux (Elveția), stau să mă gândesc serios în ce măsură putem concura la un asemenea “cupaj” de evenimente, unde , din punctul meu de vedere, capacitatea de organizare a celor de la Vinul.ro, experiența celor de la A.D.A.R., influența organizatorilor I.W.C.B.-ului și alte entități cu viziune și interes pentru vinul românesc ar putea monta un asemenea “asamblaj” de succes.
….Iar pe tema asta, sigur voi mai scrie.
….RaSto
….Articol apărut in ultimul număr Vinul.ro

Lasa un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *