EXPO 2015 . Provocare sau adevăr?

Scris la 28 aprilie 2015 in Povesti despre vin | Niciun comentariu

—-Expoziția Universală de anul acesta –
Expo 2015  –  va fi la Milano și va dura 6 luni     (1 mai – 31 octombrie). Tema evenimentului este „Hrănirea planetei, energie pentru viaţă”, iar pavilionul României va ocupa 887 metri pătrați din cei 1,1 milioane alocați întregului eveniment. Organizatorii se așteaptă la aproximativ 20 de milioane de vizitatori, iar pentru România reprezintă o bună oportunitate de a prezenta elementele de tradiție, creativitate și ale biodiversității.
—-Coordonatorul proiectului este Ministerul Afacerilor Externe (prin numirea de către Guvern a comisarul general pentru România la Expo MILANO 2015 – Georgian Ghervasie), în strânsă legătură cu alte ministere, printre care și Ministerului Agriculturii și Dezvoltării Rurale (MADR), iar bugetul alocat este unul generos.
—-Bine, și care e legătura cu vinul?
—-Legătura Expo 2015 cu vinul din România este că la deschiderea evenimentului din mai, vor fi prezente în pavilionul nostru câteva vinuri importante pentru viticultura românească. De curând, Marinela Ardelean a fost numită consilier al ministrului agriculturii și a coordonat anterior selecția celor 6 vinuri ce vor fi prezente la degustare. Personal nu cred că ar fi putut exista o persoană mai potrivită care să se ocupe de promovarea vinului, ținând cont de notorietatea sa la noi, cât și din Italia, de competențele și nivelul relațional, de dorința de implicare și de energia pe care o are. La baza selecției celor 6 vinuri din soiuri românești a stat reprezentativitatea regională și vreau să sper că vor avea succesul scontat asupra vizitatorilor, ele fiind: Fetească Regală (Liliac Winery), Băbeasca Neagră (La Sapata – Crama Delta Dunării), Busuioacă de Bohotin – Colocviu la Paris (Casa de Vinuri Cotnari), Șarbă Tectonic  (Crama Gîrboiu), Fetească Neagră (Cuvee Guy de Poix – SERVE) și în mod cert un vin din Drăgășani.
—-Desigur, discuții asupra selecției au fost și vor fi, dar primul pas a fost făcut și e important de aflat dacă în lipsa unui brand al vinului românesc, acestea vor fi cele cu care România ar putea croi un drum în lumea mare. Întâlnirile pe care Marinela le-a inițiat cu cei din industria vinului nostru cu ceva vreme în urmă, chiar și la standul oficial al României de la ProWein, dar și la sediul MADR (unde am avut plăcerea să fiu și eu prezent la prima întâlnire), încep să dea impresia unei implicări serioase. Am întâlnit acolo destui tineri (mulți proveniți din mediul privat), care știau ce vorbeau, erau preocupați de feedback-ul celor din industria de vin și cunoșteau bine toți pașii greșiți făcuți de predecesorii lor.
—-Nu mai e mult până la deschiderea porților Expo 2015 și sunt destule de făcut, dar pare că pentru industria de vin de la noi a cam bătut ultimul ceas. Am trăit prea mult din amintiri, din cine credeam noi c-am fost odată, am luat în derâdere ceea ce vecini de-ai noștri s-au apucat demult să facă și am identificat mereu falși vinovați ocolind neputința și ignoranța noastră cronică, dând dovadă permanent de lipsă de coeziune.
—-A venit (demult) vremea reconversiei și la nivelul celor care reprezintă interesele  industriei, mai mult de nevoie decât de voie, iar succesul pe care ni-l dorim va veni numai printr-un efort major și sincer de la oamenii tineri, energici, cu școală, cu specializare și care au nevoie doar de credit pentru a confirma. Sunt eu prea optimist?
—-Ci vediamo a Milano!
—-RaSto
(Articol apărut în ultimul număr al revistei Vinul.ro)

Lasa un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *