“Scrie pe Vin2.ro” povești trăite de oameni care iubesc vinul. Astăzi îl avem invitat pe Bogdan Caracaleanu
—-La sfarsitul saptamanii trecute prin Bucuresti s-au desfasurat mai multe evenimente culturale, sportive, distractive sau gastronomice. De la traditionalele Colour Run, cursa de ratuste pe Dambovita sau concertul de muzica clasica din Piata Universitatii, la mai noul Street Food Festival organizat la eternul Romexpo.
—-Am optat pentru acesta din urma, fiind curios sa-l compar cu ce am vazut pe afara.
—-Daca prin alte tari astfel de evenimente sunt organizate aproape saptamanal pe unele artere pietonale din orasele importante, la noi se numara pe degete. Bineinteles ca ma asteptam la multa lume (si a fost multa), mai ales ca sambata si duminica intrarea a fost libera (intre orele 13-16), asta dupa ce pe net se vehiculasera preturi pe bilete simple sau abonamente, gandite probabil mai mult pentru concertele care urmau sa inceapa zilnic dupa ora 16.
—-Dupa un tur global de identificare a tentatiilor gastro-enologice, ne-am oprit la un stand pe care il vazusem foarte mediatizat pe Facebook, cu intentia clara de a incerca scaricica la gratar (febletea unor membri ai familiei). M-am asezat la coada, mai ales ca vazusem ca trecea pe langa standul Selgros unde il zarisem pe charismaticul Sergiu Nedelea (bineinteles inconjurat de niste frapiere foarte atragatoare), care facea eforturi disperate sa ramana surazator, in ciuda fumului si aromelor de usturoi care il invaluiau de la plitele si gratarele din vecinatate. Astfel am reusit sa iau contact (in conditiile date) cu un Bordeaux alb din 2015 (Chateau Saint Florin), dominat olfactiv de Sauvignon Blanc (70%), dar in care se gaseau in proportii egale Muscadelle si Semillon. Vinul face parte din selectia proprie a hypermarket-ului, pretul obtinut in urma negocierii directe fiind destul de prietenos (vorba dlui. Nedelea), in jur de 30 lei. Fresh, cu o aciditate medie a mers perfect pe caldura destul de sufocanta pentru un mijloc de septembrie, dar il evaluez pe la 82-83 puncte.
—-Prosecco-ul DOC Foscaro extra dry din zona Treviso (si el tot din selectia magazinului amintit, tot pe la 30 lei) a fost alesul sotiei, dar desi tipic este un produs de linie si cam prea dulceag pentru gustul meu.
—-Mai erau si alte vinuri, dar era prea cald pentru rosii, iar albele demiseci nu sunt genul meu.
—-Nu am putut sa nu remarc șmecheria tipic romaneasca a unor persoane, care daca nu adopta metoda pasilor marunti ca sa se bage cat mai in fata si sa sara randul, nu se simt bine.
—-La carnea la gratar (servita ca la picnic, pe iarba, la umbra – extrem de pretioasa- unui utilaj agricol) am preferat niste beri romanesti la draft: Nemteana (nefiltrata si nepasteurizata, destul de reusita dar la 10 lei nu este chiar ieftina) si o Zaganu Pale Ale ( interesanta dar prea aromata pentru gustul meu…si mai scumpa 12 lei la 400 ml).
—-In continuare ne-am mai rotit printre standuri in cautarea unui hamburger cat mai bun, dar misiunea s-a dovedit mai grea decat ne asteptam. Acest lucru s-a datorat timpilor mari de asteptare (35-40 minute la unii din expozanti), ceea ce aproape ma facuse sa renunt, dar pana la urma am ales coada de la standul Circus Pub, care pana la urma a fost o alegere fericita (pe langa cele doar 15 minute de asteptare), burgerii fiind excelenti., cu ingrediente de buna calitate (vita Black Angus, Camembert, trufe etc.). Cum nu puteam sa ii las pe uscat, m-am indreptat catre un vin, asa ca am poposit la standul Corks Cozy Bar & Tent. Caldura fiind totusi intensa a trebuit sa aleg varianta unor roze-uri: un spumant italian La Fara Cuvee (lejer, 11% alcool, nu foarte expansiv in nas, dar proaspat si placut) si Liliac 2015, binecunoscut ca unul dintre cele mai bune roze-uri de la noi. Selectia de vinuri la pahar era extrem de bogata si variata si sunt convins ca si cei mai exigenti ar fi gasit ceva pe placul lor.
—-Am vrut sa incheiem vizita cu o inghetata, dar cum 7 lei/cupa mi s-a parut mai scumpa ca in Germania, am virat catre un cannoli exceptional de la Zobuian.
—-As mai puncta cateva aspecte legate de acest eveniment:
– Ideea cu cartela care se incarca cu o suma de bani la intrare (existand posibilitatea reincarcarii ulterioare si chiar recuperarea banilor neconsumati la plecare) mi s-a parut foarte buna, eliminand timpii pierduti la standuri cu numararea banilor si eterna intrebara: „Bani mai marunti nu aveti”?
– oferta generoasa atat pe partea de „food” (mai ales pentru carnivori, dar si pentru vegetarieni) dar si de „drinks”, pentru toate gusturile: bere, vin, cocktail-uri etc.
– preturile relativ ridicate (alte exemple ar fi apa la 0,5 l era 6 lei, cartofi la plita 6 lei/100 g etc.) pentru conceptul de „street-food”.
—-Per ansamblu un eveniment interesant, dar daca si la urmatoarele editii se pastreaza preturile (nu mai zic ca daca ar mai fi si taxa de intrare de 15 lei/persoana este posibil sa iesi tot cam pe acolo daca nu chiar mai ieftin la un restaurant, fara sa mai zic ca ar fi si alt confort), nu stiu daca va mai avea prea mare succes si sa nu se transforme intr-un Street Music Festival.
Comentarii recente